Efter Behandling

Hjemmeinstruktioner

Efter kosmetisk genopbygning

Husk, at det vil tage tid at vænne sig til fornemmelsen af ​​din nye bid. Når bid er ændret eller positionen af ​​tænder er ændret vil det tager flere dage for hjearnen at genkende den nye position af tænder eller deres tykkelse som normalt.

Det er normalt, at føle varmt og koldt følsomhed. Tænderne kræver en vis tid til at helbrede efter fjernelse af tandstruktur og vil være følsom i mellemtiden. Dit tandkød kan også være øm i et par dage. Varmt saltvandsskylninger (en teskefuld salt i en kop varmt vand) tre gange om dagen vil mindske smerter og hævelse. En mild smertestillende medicin (én Ibuprofen) hver 3-4 timer) bør lette eventuelt resterende ubehag.

Du skal ikke være bekymret hvis din tale er påvirket de første par dage, du vil hurtigt tilpasse dig og tale normalt igen. Du vil måske bemærke øget savlen. Dette er fordi din hjerne reagerer på den nye størrelse og form af dine tænder. Dette bør aftage normalt omkring en uge.

Daglig børstning og brug af tandtråd er en nødvendighed for din nye tandbehandling. Daglig fjernelse af plak er afgørende for den langsigtede succes for dine nye tænder.

En fødevare kan revne eller skade en naturlig tand og kan gøre det samme på dine nye tænder. Undgå hårde fødevarer og drikkelse (såsom øl, nødder, peanuts, is, fingernegle eller blyanter) og klæbrige slik. Rygning vil plette dine nye tænder. Minimere eller undgå fødevarer, der plette såsom kaffe, rødvin, te og bær.

Hvis du deltager i sport lad os vide, så vi kan lave en brugerdefineret bideskinne. Hvis du skære dine tænder om natten, så bær bideskinne vi har givet til dig. Justering til udseendet og fornemmelsen af dit nye smil vil tage tid. Hvis du har nogen problemer eller bekymringer, så lad os vide det.

Efter krone og bro aftaler

Kroner og broer tager normalt to eller tre aftaler til at fuldføre. Ved det første besøg, er tænderne fremstillet og aftryk af munden er taget. Midlertidige kroner eller broer bliver placeret for at beskytte tænderne, mens restaureringen bliver gjort. Eftersom tænderne vil blive bedøvet, kan tungen, læber og gane være følelsesløs. Venligst undgå fra at spise og drikke varme drikke, indtil følelsesløshed er helt væk.

For at holde dine midlertidige tænder på plads, undgå at spise klæbrige fødevarer, hårde fødevarer, og hvis det er muligt, tygge med den modsatte side af munden. Det er vigtigt at børste normalt og tandtråd omhyggeligt og ikke trække op i tråden, som kan løsne midlertidige krone, men trække tråden ud fra siden af den midlertidige krone.

Det er normalt at opleve nogle temperatur og tryk følsomhed efter hver aftale. Følsomheden falder efter et par uger efter anbringelsen af den endelige restaurering. Milde smertestillende medicin kan også anvendes som anvist af vores klinik.

Efter en tandudtrækning

Efter tandudtrækningen er det vigtigt at der dannes en ”blodprop” som kan stoppe blødningen og derved begynde den helende proces. Du skal bide i et gazebind i 30-45 minutter umiddelbart efter udtrækningen. Hvis blødningen fortsætter skal du have placeret et andet gaze i yderligere 30 minutter. Du kan gøre dette op til flere gange for at standse blødningen.

Efter blodet størkner er det vigtigt ikke at forstyrre eller fjerne det størknede blod. Skyl ikke kraftigt, intet rygning, alkohol eller tandbørstning på området i 72 timer. Disse aktiviteter kan løsne det størknet blod og hindre healings processen. Begræns også hård motion de næste 24 timer da det øger blodcirkulationen.

Efter tanden er trukket ud kan du føle en vis smerte og opleve hævelser. En ispose eller en uåbnet pose frosne grønsager på det hævede område kan minimere dette. Hævelsen aftager normalt efter 48 timer.

Brug smertestillende medicin som anvist. Ring til vores kontor, hvis medicinen ikke virker som tiltænkt. Hvis antibiotika er ordineret, fortsætter du med at tage dem i den angivne tid, selvom tegn og symptomer på infektion er væk.Drik masser af væske og spise nærende, blød mad på dagen for udtrækningen. Du kan spise normalt, så snart du er komfortabel igen.

Det er vigtigt at genoptage din normale mund rutine efter 24 timer. Dette bør omfatte tandbørstning og tandtråd af dine tænder mindst en gang om dagen. Dette vil fremskynde helbredelse og hjælpe med at holde din mund frisk og ren.

Efter et par dage, bør du føle fremskidt og kan genoptage dine normale aktiviteter. Hvis du har kraftig blødning, stærke smerter, fortsatte hævelse i 2-3 dage, eller en reaktion på den medicin, skal du ringe til vores klinik med det samme.

Efter en tandfyldning

Når man har brugt et bedøvelsesmiddel, kan dine læber og tunge være følelsesløse i flere timer efter aftalen. Undgå at tygge og varme drikke, indtil følelsesløshed er helt væk. Det er meget nemt at bide eller brænde din tunge eller læbe, mens du er følelsesløs.

Det er normalt at opleve nogle varmt, koldt og trykfølsomhed efter din aftale. Injektionsstedetkan også være ømt. Ibuprofeneller Panodil (én tablet hver 3-4 timer efter behov for smerter) fungerer godt til at lindre ømhed. Hvis trykfølsomhed fortsætter ud over et par dage, eller hvis følsomhed over for varme eller kolde stiger, kontakte vores kontor på TELEFON.

Du kan tygge med dine plastfyldninger, så snart bedøvelsen helt aftager, da de fuldt ud er sat, når du forlader klinikken